mera böcker och hundproblem

Standard

Igår besökte jag min tidigare arbetsplats och snyltade in mig på morgonfika och sällskapade runt någon timme på bekanta ställen. Det var mycket trevligt och något jag kommer att göra om! Funderade också lite att det är nästan enda stället som jag jobbat på som jag faktiskt besökt fler än en gång efter att jag slutat?! Varför sluta då kan man ju fundera? Tja det undrar väl jag med vissa dagar. Men det är som det är.

Samtidigt som jag var ute på äventyr passade jag på att besöka biblioteket. Och lånade nån (13) bok om diverse intressanta ämnen… Drog lott när jag kom hem vilken jag skulle börja med TROTS det faktum att jag redan läser i typ fem böcker spridda över huset här hemma! Lotten föll på fixa & renovera av Anna Örnberg. Inte för att vi har några såna planer och jag är inte missnöjd med något så där jätteakut heller (förutom att jag inte har nån ordning alls i grovköksskåpen vilket ju är riktigt slöseri på bra skåputrymme!) men jag bara ÄLSKAR såna där före och efter bilder!! Det är det bästa jag vet typ! Så den boken läste jag från pärm till pärm igår och har kollat på alla bilderna några varv extra.

fixa&renovera

Nu läser jag istället en bok om inkallning. För hundar alltså. Eller tja för hundarnas hussar och mattar. Jag ska ha högläsning här senare för lilla Näänsi-grynet. Så ska vi diskutera med storasyster Kajsa vari problemet ligger när hon måste kissa på Fannys gose matta när hon kommer sig inomhus?! Jag förstår inte? Säkert nå psykologiskt!? Men hon säger inte ens till att hon behöver ut och när man just varit ute på promenad så förstår jag det inte alls? Kanske hon bara markerar in sig i reviret? Gör tikar så också? Jag blir inte klok på det hela? Men den lilla mattan klarar inte av att vara i tvätten hela tiden jag får lappa den varje gång jag tar ut den…

Lämna en kommentar